איך יוצרים סיפור הצלחה? בעזרת למידה מהצלחות

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות מאפייני הצלחה משפחות

משבר הקורונה הביא אל נווה אורנים לא רק אתגרים אלא גם סיפורי הצלחה. בחרנו לראות את הטוב ולקיים תהליך למידה מהצלחות כדי להמשיך וליצור את סיפור ההצלחה של בית האבות שלנו. כך עשינו זאת.

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות צוות

כמעט שנה עברה מאז שנכנס לחיינו נגיף הקורונה.

אצלנו בבית האבות נווה אורנים, זו הייתה חוויה רבת פנים ורבת משמעויות. עברנו תקופה קשה, ימים של חוסר בציוד ופחד מהתפרצות, עבודה בתנאים קשים ודאגה לדיירים ולצוות.

ועם זאת, אנחנו בוחרים להתמקד בטוב: למרות השנה המורכבת שעברה עלינו, הבית שלנו מלא. הדיירים בידיים טובות. המשפחות מרגישות שאנחנו עדיין המקום הנכון ביותר עבור יקיריהן, וכולם ישנים היטב בלילות. איזה כיף.

החלטנו לקחת את זה צעד קדימה ולבצע תהליך של למידה מההצלחות.

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות מאפייני הצלחה משפחות

תחילה פנינו אל המשפחות של הדיירים שלנו ושאלנו: "מה אנחנו עושים טוב?". ביקשנו לדעת כדי שנוכל לראות את זה, להרגיש את זה, להתמקד בזה – ולשחזר. אספנו את הדברים הנפלאים שהמשפחות כתבו (וזו הזדמנות לומר תודה על שלא הסתפקו במשפט אחד-שניים, אלא השקיעו מחשבה וכוונה ונתנו לנו המון). כאן אפשר לראות חלק קטן מן המכתבים המרגשים שקיבלנו.

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות משרד צוות סיעוד

לבסוף קיימנו מפגשים לפי סקטורים עם כל הצוותים המובילים: אחיות, משרד, עו"סים וצוות רב מקצועי. ראינו חשיבות רבה לשתף בתהליך כמה שיותר מאנשי הצוות במטרה להשיג שיחזור הצלחות רב מימדי של מאפייני ההצלחה.

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות מאפייני הצלחה צוות סיעוד

על תהליך הלמידה מהצלחות ליצירת סיפור הצלחה:

בשלב הראשון הגדרנו מהי הצלחה באופן כללי, מהי הצלחה בתפקיד ומהי הצלחה מבחינת בית האבות.

בשלב השני התחלקנו לקבוצות קטנות וסקרנו את ההמלצות שקיבלנו מהמשפחות. ניסינו לזקק מתוך ההמלצות הכתובות את מאפייני ההצלחה.

בשלב השלישי, כל משתתף בחר לעצמו מאפיין שאליו התחבר. אז, כל אחד התחייב לפעולה ממשית ומדידה שיעשה כדי להביא לידי ביטוי את מאפיין ההצלחה שהיה חשוב למשפחות.

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות

מה למדנו ומה קיבלנו מהתהליך?

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות2נוצרו שגרות חדשות שהמטרה שלהן להמשיך לחוות סיפורי הצלחה ברבדים שונים: טיפול, שירות, חיזוק הצוות ושיפור התקשורת. המשתתפים העלו רעיונות מגוונים, וביניהם:

  • מפגש ונטילציה עם הצוות אחת לשבוע
  • פגישות אישיות עם מטפלים
  • קבוצת וואטסאפ עם המשפחות להגברת התקשורת
  • מיסוד נושא שיחות הוידאו עם המשפחות
  • הגברת תצפיות הנוגעות לאיכות הטיפול
  • חצי שעה קבועה בלו"ז מדי יום לעדכון משפחות
  • ארגון ערב בין המשפחות לצוות כדי לחזק את ההיכרות והקשר האישי
  • שיפור זמינות המענה באמצעות הוואטסאפ לכלל המשפחות
  • שינוי בצורת ההתנסחות והשיח מול המשפחות לטובת יצירת שיח אישי יותר
  • ועוד!

כל המפגש ניזון מדברים חיובים בלבד: לא "מה לא בסדר ואיך נמנע את הטעות", לא מגננות ותירוצים המאפיינים למידה מכשלונות או הפקת לקחים רגילה. אלא "מה עשינו היטב ונרצה לשחזר". למידה מכל סיפור הצלחה, מתוך רצון להתמקד באנרגיות טובות בלבד.

יצירת סיפור הצלחה בעזרת למידה מהצלחות 6

 

זה היה תהליך אינטנסיבי, מרענן ומרגש, וכולנו תקווה שנשכיל ליישם את פירותיו על הצד הטוב ביותר.

 

 

 

Leave a Comment